Jak zdefiniować konkurentów przy monitorowaniu cen?

Rynek e-commerce jest wysoce konkurencyjny, dlatego musimy poznać swoich rywali. Cena jest kluczowym czynnikiem, przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Czym się kierować przy poznawaniu swojej konkurencji?

Z pewnością podczas analizy konkurencji powinniśmy się kierować następnymi punktami:

  • wykrycie konkurentów, wpływających na naszą sprzedaż,
  • znalezienie pozycji cenowej w stosunku do ceny rynkowej/konkurencji,
  • sprzedaż niektórych produktów po wyższej cenie bez utraty zysków,
  • zdefiniowanie najbardziej wrażliwych kategorii produktów dla każdej zmiany konkurencji,
  • oszczędność czasu  i obserwowanie swoich konkurentów, aby śledzić przepływ pracy.

Wykrywanie faktycznych konkurentów

Aby określić liczbę konkurentów, należy znaleźć podobny asortyment w sklepach internetowych swoich konkurentów. Musimy zadbać o produkty wrażliwe na cenę, grupy produktów i kategorie, które nasi klienci mogą preferować w sklepie konkurencji. Narzędzie do śledzenia cen konkurencji porównuje i analizuje ilość podobnych produktów, dostępnych w naszych sklepach i konkurencji. Skupi się na  wspólnym asortymencie i porównywalnym pozycjonowaniu cen niektórych produktów, grup i kategorii. W celu optymalnego monitorowanie cen online należy skoncentrować się na dwóch lub trzech konkurentach, zgodnie z podanymi parametrami.

Wizualizacja pozycji cen

Wizualizacja jest bardzo ważna. Możemy sporządzić wykres, przedstawiający ceny naszych produktów, kategorii, wiodących marek i całego asortymentu sklepu internetowego w porównaniu do konkurencji.

W ten sposób dokładnie się dowiemy, który z konkurentów i jak intensywnie, wpływa na sprzedaż w określonym czasie. Przeszukajmy wykresy indeksów cen, aby wyjaśnić obecną sytuację na rynku i naszą pozycję w stosunku do konkurentów w danej chwili.

Większa opłacalność

Jeśli mamy widoczną grafikę, porównującą ceny produktów, możemy zmienić ceny, aby osiągnąć maksymalny zysk. Wyobraźmy sobie, że nasz konkurent nie ma obecnie produktu w magazynie lub jego cena jest wyższa niż nasza. Czy masz sens oferowania produktów w niskiej cenie? Klient wybierze sklep internetowy za pomocą parametru „optymalna cena”  i zgarniemy wszystko: zwiększymy marże, pozbędziemy się produktów i pokonamy konkurenta.

Wrażliwe produkty

Z pewnością nie wystarczy gromadzić danych  na temat cen konkurencji w celu uzyskania w pełni wyczerpującego wywiadu konkurencyjnego. Musimy wiedzieć, które kategorie produktów są najbardziej wrażliwe na ceny w przypadku każdej zmiany cen konkurencji.

Zidentyfikujmy kategorie wartości kluczy zgodnie ze wzorem:

  • 40% częstotliwość zakupów,
  • 40% zasięgu klienta,
  • 20% udział promocyjny.

Menadżer sprzedaży wykorzystuje oprogramowanie do śledzenia zapasów i podaży produktów konkurencji i do zarządzania własnym asortymentem produktów. Śledzenie wrażliwych na cenę produktów w sklepie internetowym może zapewnić przewagę konkurencyjną. Optymalizacja cen detalicznych i planowanie asortymentu są codziennymi zadaniami dla menadżerów. Warto stosować oprogramowanie, aby zaoszczędzić czas.

Więcej na https://dealavo.com/pl/

Leave a Comment