Jakie SLA powinien mieć profesjonalny hosting?

Wśród wielu parametrów, jakimi można scharakteryzować konto hostingowe, do jednych z najważniejszych można zaliczyć tzw. SLA, czyli gwarantowany przez usługodawcę okres bezawaryjnej pracy. Jeżeli mamy SLA na poziomie 99,9%, to w praktyce oznacza to, że serwer, na którym będziemy utrzymywali swój serwis internetowy, aplikację czy sklep, będzie dostępny w sieci przez 99,9% czasu.

Jak w praktyce wygląda dostępność serwera na poziomie 99,9%?

Każdy profesjonalny hosting oferuje dziś SLA na poziomie co najmniej 99,9%. W najbardziej wymagających zastosowaniach oczekuje się SLA w granicach 99,99%. Większość firm hostingowych zastrzega jednak, że parametr ten nie dotyczy (lub nie uwzględnia) planowych przerw, w których dokonywane są prace konserwacyjne. O wszelkich takich przerwach musimy być jednak informowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Prace tego typu zazwyczaj dokonywane są w środku nocy, gdy ewentualne straty powodowane brakiem dostępności serwera powinny być jak najmniejsze.

Czy i kiedy warto płacić za wyższe SLA?

Porównując ceny kont hostingowych u dostawców oferujących różne SLA można się zacząć zastanawiać, czy i kiedy warto płacić za dodatkowe setne części procenta dostępności serwera. Wybierając profesjonalny hosting zawsze musimy przeliczyć przerwy w działaniu strony czy sklepu na konkretne sumy. Jeżeli nawet godzinna lub kilkugodzinna przerwa w pracy aplikacji nie wiąże się z większymi stratami, pewnie nie musimy aż tak bacznie przyglądać się parametrom SLA. Gdy jednak nawet chwilowa awaria serwera powoduje ogromne straty (finansowe lub wizerunkowe) wtedy warto zagwarantować sobie najwyższy poziom usługi.

Więcej informacji na https://hostilla.pl/

Leave a Comment