Monitorowanie cen konkurencji – trzy najważniejsze korzyści

Monitoring cen daje wiedzę o tym, ile wybrany produkt kosztuje u innych sprzedawców. Sklepy internetowe w dużym stopniu konkurują ceną, więc monitorowanie konkurencji w tym aspekcie jest bardzo ważne. Mając dane z monitoringu cen, można zmienić coś tak, by zwiększyć dochód ze sprzedaży. Chodzi głównie o trzy informacje.

Jakie ceny mają inni sprzedawcy?

Podstawowa informacja z monitoringu to wysokość cen na dany produkt u innych. Porównywane są takie same produkty np. książka tego samego autora, o tym samym tytule i w tym samym wydaniu. Inny przykład to zestaw kosmetyków jakiegoś producenta. Może być on dostępny w różnych sklepach. Wykonuje się monitorowanie cen po to, by wiedząc, jakie są u innych, ustalić odpowiednie u siebie. Mogą być one np. nieco niższe niż w innych miejscach albo gdzieś na poziomie dolnego pułapu cenowego. Jeśli polityka cenowa jest inna, to bardziej może się opłacać mieć ceny na średnim poziomie. Różnice cenowe to wynik różnej wysokości marży. Każdy sprzedawca ustala ją samodzielnie. Czasem bardziej opłaca się ustalić niższą, by sprzedać więcej czy w ogóle sprzedać jakiś produkt.

Monitorowanie cen, by wiedzieć o ich zmianach

Ceny na pewien towar mogą się zmieniać. Informacje, jakie zyska się o konkurencji, za pewien czas mogą być nieaktualne. Drugą ważną korzyścią z monitorowania cen jest wiedza o tym, jak się one zmieniają. Jeśli inni obniżyli je na pewne produkty, to warto wiedzieć o tym. Klientom bardziej opłaca się wtedy kupić gdzie indziej, więc może być niezbędne obniżenie ceny. Chodzi więc nie tylko o jednorazowe zyskanie informacji, ale o stałe analizowanie. Nie jest to kłopotliwe, ponieważ monitorowanie cen odbywa się szybko i automatycznie. Korzysta się w takich działaniach z gotowych rozwiązań, które czynią to łatwym. Sytuacja może być też inna. Pewna rzecz może stać się droższa u innych, tak jest np. w wyniku słabszej jej dostępności. Nie zaszkodzi wtedy sprzedaży, jak się ją i u siebie nieco podniesie, a dochody dzięki temu wzrosną.

Monitorowanie dla informacji o dostępności produktu

Informacja o dostępności jakiejś rzeczy to kolejna korzyść z monitoringu cen i kolejna ważna informacja. Otrzymuje się dane na temat, ilu sprzedawców ma w swojej ofercie taką rzecz. Wiadomo, czy w sklepach, które uważa się za konkurencyjne, jest taki produkt. Także i w tym przypadku informacje będą się zmieniać. Monitorowanie cen może wykazać, że u konkurencji nie ma już danego produktu. To także może skłaniać do pewnych działań. Ustalić trzeba, co się najbardziej opłaca. Być może warto podnieść nieco cenę, a może zamówić więcej takiego produktu i dzięki temu zdobyć nowych klientów.

Monitoring cen konkurencji https://dealavo.com/pl/ to nie tyle działanie pomocne, ile nawet niezbędne. Pozwala to ocenić konkurencyjność własnego biznesu. Działanie takie wykonywane było w handlu od zawsze. W e-commerce też jest istotne. Różnica jest tylko taka, że działając online, uzyskiwać potrzebne dane można bardzo łatwo. Więcej czasu zostaje na zastanowienie się, co z otrzymaną informacją zrobić. Czyli, jakie działania warto podjąć.

Leave a Comment